W ciągu 4 lat zbudowałem firmę od 20 paczek miesięcznie do 30 000 paczek miesięcznie. Wszystko udokumentowane na YouTube

WoB

Wszystko o Biznesie

Znajdź mnie:

Najnowsze


  • Allegro wprowadziło zmiany w wyróżnieniu ofert w 2024. Co to znaczy dla Twojej sprzedaży?

    Allegro oferuje różne opcje promowania ofert, które mogą zwiększyć widoczność ofert na platformie oraz potencjalnie także w wynikach wyszukiwania Google. Wyróżnienie oferty na Allegro sprawia, że oferta jest promowana na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na Allegro oraz może zostać Top ofertą, co oznacza reprezentowanie produktu w Katalogu Produktów Allegro i zwiększa szansę na zwrócenie […]


    Allegro oferuje różne opcje promowania ofert, które mogą zwiększyć widoczność ofert na platformie oraz potencjalnie także w wynikach wyszukiwania Google. Wyróżnienie oferty na Allegro sprawia, że oferta jest promowana na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na Allegro oraz może zostać Top ofertą, co oznacza reprezentowanie produktu w Katalogu Produktów Allegro i zwiększa szansę na zwrócenie uwagi większej liczby Klientów. Pierwszeństwo w wyświetlaniu ofert – jeżeli sprzedajesz produkty, które mają inni sprzedawcy, dzięki wyróżnieniu dostaniesz dodatkowy plus w Top Oferta, czyli przestrzeni w widoku: „Połącz oferty tego samego produktu”, gdzie jest wyświetlana tylko jedna oferta.

    Istnieją trzy główne rodzaje wyróżnień na Allegro:

    • Allegro wyróżnienie – podnosi ofertę wyżej w wynikach wyszukiwania na okres 10 dni.
    • Allegro wyróżnienie elastyczne – podobne do standardowego wyróżnienia, ale można je ustawić na dowolną ilość dni.
    • Pakiet promo Allegro – oferuje intensywne wyróżnienie, w tym pogrubienie tytułu i podświetlenie oferty na liście promowanych towarów.

    Wybór między zwykłym wyróżnieniem a Pakietem Promo Allegro zależy od specyfiki oferty i celów sprzedażowych. Co ważne, wyróżnienie oferty na Allegro teraz daje szansę na większą widoczność nie tylko na samej platformie Allegro, ale również może przyczynić się do pojawienia się oferty w wynikach wyszukiwania Google, co stanowi dodatkowy kanał pozyskiwania ruchu bez potrzeby inwestowania w dodatkowe kampanie reklamowe ADS.

    Aby oferta mogła zostać Top ofertą i reprezentować produkt w Katalogu Produktów Allegro, musi spełniać określone kryteria, takie jak połączenie z produktem z Katalogu, jakość zdjęć, format sprzedaży, stan produktu oraz czy oferta jest promowana. Allegro bierze pod uwagę także zaangażowanie kupujących i inne czynniki, takie jak cena produktu czy uzupełnione parametry opisujące cechy produktu. Warto pamiętać, że skuteczność wyróżnień może zależeć od konkurencji w danej kategorii oraz od sposobu, w jaki kupujący reagują na oferty. Przed podjęciem decyzji o wyróżnieniu warto przeprowadzić analizę konkurencji i dokładnie rozważyć, który rodzaj promocji najlepiej odpowiada Twoim potrzebom sprzedażowym.


    Przejdź do artykułu: Allegro wprowadziło zmiany w wyróżnieniu ofert w 2024. Co to znaczy dla Twojej sprzedaży?
  • Strajk rolników od 9 lutego trwający przez 30 dni. Czy będzie miało to wpływ na e-commerce?

    Strajk rolników zaplanowany na 9 lutego mający trwać 30 dni obejmujący blokady dróg i autostrad w całej Polsce, może mieć znaczący wpływ na e-commerce, głównie ze względu na potencjalne zakłócenia w łańcuchu dostaw. Blokady dróg mogą utrudnić lub opóźnić dostawy produktów zarówno krajowych, jak i importowanych, co z kolei może wpłynąć na czas realizacji zamówień. […]


    Strajk rolników zaplanowany na 9 lutego mający trwać 30 dni obejmujący blokady dróg i autostrad w całej Polsce, może mieć znaczący wpływ na e-commerce, głównie ze względu na potencjalne zakłócenia w łańcuchu dostaw. Blokady dróg mogą utrudnić lub opóźnić dostawy produktów zarówno krajowych, jak i importowanych, co z kolei może wpłynąć na czas realizacji zamówień. Sklepy, które polegają na szybkim dostarczaniu towarów do klientów, mogą napotkać na trudności związane z logistyką i dystrybucją.

    1. Blokady dróg i autostrad: Zaplanowane są blokady dróg lokalnych, krajowych, ekspresowych oraz autostrad, a nawet centrów miast. To może powodować znaczne opóźnienia w dostawach produktów zamawianych online, zarówno w obrębie kraju, jak i importowanych z zagranicy. Klienci mogą doświadczać dłuższych niż zwykle czasów oczekiwania na zamówienia.
    2. Zakłócenia w łańcuchu dostaw: Strajk obejmuje blokadę wszystkich przejść granicznych Polski z Ukrainą oraz blokady dróg i autostrad we wszystkich województwach. Może to zakłócić łańcuchy dostaw dla wielu produktów. Firmy mogą mieć trudności z zaopatrzeniem w towary.
    3. Wpływ na ceny i dostępność produktów: Zakłócenia w dostawach mogą prowadzić do wzrostu cen i mniejszej dostępności niektórych towarów.

    Firmy e-commerce powinni śledzić rozwój sytuacji i być przygotowani na potencjalne zakłócenia, które mogą wynikać ze strajku rolników.


    Przejdź do artykułu: Strajk rolników od 9 lutego trwający przez 30 dni. Czy będzie miało to wpływ na e-commerce?
  • WiseApp: nowe narzędzie wsparcia dla przedsiębiorców w obszarach biznesu

    WiseApp to innowacyjne narzędzie przeznaczone dla przedsiębiorców, które zapewnia wszechstronne wsparcie w najważniejszych aspektach prowadzenia działalności biznesowej. Dzięki aplikacji, użytkownicy mają możliwość zadawania pytań i otrzymywania precyzyjnych odpowiedzi na szeroki zakres problemów biznesowych, korzystając przy tym z bogatego zasobu wiedzy i doświadczenia WiseGroup. WiseApp jest dostępny w wersji Beta, która oferuje możliwość zadawania do 5 […]


    WiseApp to innowacyjne narzędzie przeznaczone dla przedsiębiorców, które zapewnia wszechstronne wsparcie w najważniejszych aspektach prowadzenia działalności biznesowej. Dzięki aplikacji, użytkownicy mają możliwość zadawania pytań i otrzymywania precyzyjnych odpowiedzi na szeroki zakres problemów biznesowych, korzystając przy tym z bogatego zasobu wiedzy i doświadczenia WiseGroup. WiseApp jest dostępny w wersji Beta, która oferuje możliwość zadawania do 5 pytań dziennie. Aplikacja niezwykle użyteczna dla firm na każdym etapie rozwoju, które poszukują skutecznych rozwiązań i porad w takich obszarach jak zarządzanie, sprzedaż, marketing oraz optymalizacja procesów. WiseApp stanowi zatem cenne narzędzie, które może przyczynić się do wzrostu efektywności i poprawy wyników działalności biznesowej. Zaletą WiseApp jest łatwość użytkowania i dostępność kluczowych informacji, które mogą być wykorzystane do rozwiązywania codziennych wyzwań biznesowych.


    Przejdź do artykułu: WiseApp: nowe narzędzie wsparcia dla przedsiębiorców w obszarach biznesu
  • Zmiana w opcji przerwa w sprzedaży na Allegro

    Allegro wprowadziło zmianę w opcji przerwy w sprzedaży, obowiązującą od 1 lutego 2024 roku. Dotychczas sprzedawcy mogli zawieszać swoje oferty na maksymalnie 60 dni. Teraz maksymalny czas przerwy został skrócony do 30 dni, po których oferty będą automatycznie wznawiane. Sprzedawcy nadal mają możliwość ponownego zawieszenia ofert po ich reaktywacji. Zmiana dotyczy natychmiastowo nowych przerw, podczas […]


    Allegro wprowadziło zmianę w opcji przerwy w sprzedaży, obowiązującą od 1 lutego 2024 roku. Dotychczas sprzedawcy mogli zawieszać swoje oferty na maksymalnie 60 dni. Teraz maksymalny czas przerwy został skrócony do 30 dni, po których oferty będą automatycznie wznawiane. Sprzedawcy nadal mają możliwość ponownego zawieszenia ofert po ich reaktywacji. Zmiana dotyczy natychmiastowo nowych przerw, podczas gdy przerwy aktywowane do 31 stycznia podlegają starym zasadom.


    Przejdź do artykułu: Zmiana w opcji przerwa w sprzedaży na Allegro
  • Zmiany w panelu „Jakość mojej sprzedaży” na Allegro

    Zmiany mają na celu uproszczenie procesu liczenia i przyznawania punktów, uczynienie panelu „Jakość mojej sprzedaży” bardziej intuicyjnym, a także ułatwienie kontroli wyników poprzez zmniejszenie liczby miar. Punkty będą teraz przyznawane za aspekty działalności na Allegro, które mają rzeczywisty związek z jakością sprzedaży. Można już teraz sprawdzić, jak te zmiany wpłyną na poziom jakości sprzedaży, korzystając […]


    Zmiany mają na celu uproszczenie procesu liczenia i przyznawania punktów, uczynienie panelu „Jakość mojej sprzedaży” bardziej intuicyjnym, a także ułatwienie kontroli wyników poprzez zmniejszenie liczby miar. Punkty będą teraz przyznawane za aspekty działalności na Allegro, które mają rzeczywisty związek z jakością sprzedaży. Można już teraz sprawdzić, jak te zmiany wpłyną na poziom jakości sprzedaży, korzystając z zakładki „Nowe miary” w panelu „Jakość mojej sprzedaży”. Zmiany, które zostaną wprowadzone od 15 lutego 2024, obejmują:

    1. Redukcja miar: Liczba miar zostanie zmniejszona z 21 do 9.
    2. Usunięcie podziału miar: Miary nie będą już dzielone na obszary.
    3. Modyfikacja miar: Nazwy, definicje i/lub sposób liczenia punktów niektórych miar zostaną zmienione.
    4. Zmiana sposobu wyświetlania miar: Opisy miar zostaną usunięte, a opcja sortowania zostanie dodana.
    5. Zmiana w przyznawaniu punktów: Dla miar „Wysyłka w terminie” i „Szybka wysyłka” punkty będą przyznawane na podstawie danych z ostatnich 28 dni. Dla pozostałych miar punkty będą przyznawane na podstawie danych z ostatnich 30 dni.
    6. Redukcja maksymalnej liczby punktów: Maksymalna liczba punktów, które można otrzymać, zostanie zmniejszona z 860 do 500.
    7. Dodanie szczegółowych raportów do miar: Umożliwi to łatwe sprawdzenie, co dokładnie wpływa na wynik sprzedawcy.

    Przejdź do artykułu: Zmiany w panelu „Jakość mojej sprzedaży” na Allegro
  • Zmiany w sprzedaży produktów cyfrowych na Allegro

    Allegro wprowadzi zmiany w sposobie wysyłki produktów cyfrowych od 22 lutego. Obecna metoda wysyłki elektronicznej (e-mail) zostanie stopniowo usuwana z cenników i zastąpiona nową metodą „Wysyłka e-mail”, dostępną od sierpnia 2023, umożliwiającą wysyłkę do 24 krajów. Sprzedawcy, którzy mają w cenniku tylko starą metodę, będą musieli ją zmienić na nową opcję „Wysyłka e-mail do Polski” […]


    Allegro wprowadzi zmiany w sposobie wysyłki produktów cyfrowych od 22 lutego. Obecna metoda wysyłki elektronicznej (e-mail) zostanie stopniowo usuwana z cenników i zastąpiona nową metodą „Wysyłka e-mail”, dostępną od sierpnia 2023, umożliwiającą wysyłkę do 24 krajów. Sprzedawcy, którzy mają w cenniku tylko starą metodę, będą musieli ją zmienić na nową opcję „Wysyłka e-mail do Polski” i samodzielnie dostosować ofertę wysyłki do innych krajów, jeśli tego chcą. Zmiany mają na celu usprawnienie procesu dystrybucji produktów cyfrowych.


    Przejdź do artykułu: Zmiany w sprzedaży produktów cyfrowych na Allegro
  • Zmiany w regulaminie dla sprzedających na Erli.pl

    W dniu 17 lutego 2024 roku wejdzie w życie przeważająca część przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (Akt o usługach cyfrowych, dalej: DSA). W związku z powyższym Erli.pl wprowadza kilka zmian do regulaminu, m.in.: Dokładny regulamin dla […]


    W dniu 17 lutego 2024 roku wejdzie w życie przeważająca część przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (Akt o usługach cyfrowych, dalej: DSA). W związku z powyższym Erli.pl wprowadza kilka zmian do regulaminu, m.in.:

    • Doprecyzowali obowiązki Sprzedających i konieczność wskazywania w ofertach etykiet efektywności energetycznej,
    • Doprecyzowali rolę jako administratora platformy erli.pl, w szczególności w obszarze ocen – brak ingerencji w treść ocen i komentarzy Kupujących, jednak mogą je usunąć we wskazanych w regulaminie przypadkach,
    • Uprawnienie administratora do usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści o nielegalnym lub niedozwolonym charakterze,
    • Umożliwili zgłaszanie nielegalnych lub niedozwolonych treści, za pośrednictwem formularza, dostępnego pod adresem: https://erli.pl/kontakt-z-erli/wsparcie, jednocześnie zastrzegając sobie uprawnienie do ograniczenia lub zablokowania możliwości zgłaszania nielegalnych treści użytkownikowi, który jej nadużywa i zgłasza nieuzasadnione skargi,
    • Dodali prawo użytkownika do odwołania od decyzji reklamacyjnej administratora w terminie 6 miesięcy od dnia jej doręczenia.

    Dokładny regulamin dla sprzedających obowiązujący od dnia 17 lutego 2024 r. znajdziesz tutaj.


    Przejdź do artykułu: Zmiany w regulaminie dla sprzedających na Erli.pl
  • Aktualizacje dla sprzedawców na Arena.pl

    Arena wprowadza szereg zmian i nowości, które mają na celu usprawnienie procesu sprzedaży. Wprowadzane modyfikacje dotyczą zarówno poszerzenia opcji wysyłkowych, jak i aktualizacji regulaminu serwisu. Rozszerzenie opcji wysyłkowych Od teraz w panelu sprzedażowym znajdziesz następujące opcje: Te nowe opcje umożliwiają dostęp do punktów odbioru, co jest odpowiedzią na potrzeby Kupujących. Aby skorzystać z nowych metod, […]


    Arena wprowadza szereg zmian i nowości, które mają na celu usprawnienie procesu sprzedaży. Wprowadzane modyfikacje dotyczą zarówno poszerzenia opcji wysyłkowych, jak i aktualizacji regulaminu serwisu.

    Rozszerzenie opcji wysyłkowych

    Od teraz w panelu sprzedażowym znajdziesz następujące opcje:

    • DPD,
    • UPS,
    • Pocztex,
    • DHL,
    • GLS,
    • FedEx.

    Te nowe opcje umożliwiają dostęp do punktów odbioru, co jest odpowiedzią na potrzeby Kupujących. Aby skorzystać z nowych metod, wystarczy udać się do zakładki „Metody dostawy” w panelu sprzedażowym i ustawić preferowane cenniki.

    Wysyłka tego samego dnia z dokładniejszym czasem

    Jeśli oferujesz możliwość wysyłki tego samego dnia możesz teraz ustawić konkretną godzinę do której zamówienie musi zostać złożone, aby opcja ta była dostępna. Tę zmianę wprowadzisz w zakładce „Metody dostawy” pod „Ustawienia dostawy”.

    Kluczowe aktualizacje w regulaminie

    W nadchodzących zmianach w Regulaminie arena.pl, które wejdą w życie w najbliższym czasie. Oto kluczowe aktualizacje, na które warto zwrócić uwagę:

    Zmiany będą dotyczyły:

    • Zakaz wykorzystywania danych Kupujących: zakaz wykorzystywania danych Kupujących w celu promowania działalności Sprzedawcy prowadzonej poza arena.pl,
    • Faktury prowizyjne: możliwości wystawienia faktury prowizyjnej przez Administratora w okresie wcześniejszym niż w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego,
    • Zwroty prowizji: możliwości odrzucenia wniosku o zwrot prowizji w momencie, gdy do Umowy sprzedaży nie doszło z winy Sprzedawcy,
    • Oceny Sprzedawców: możliwość zawieszenia lub ograniczenia świadczenia usług w momencie, gdy średnia ocena Sprzedawcy spadnie poniżej 3.0 przy liczbie wszystkich wystawionych ocen powyżej 15.

    Nowy regulamin będzie obowiązywać od dnia 21 lutego 2024 roku.


    Przejdź do artykułu: Aktualizacje dla sprzedawców na Arena.pl
  • Zmiany minimalnych stawek Allegro Ads. O ile podnieść ceny?

    Zmiany w Allegro Ads zostaną wprowadzone od 12 lutego 2024, obejmują podniesienie stawek minimalnych za kliknięcie (CPC) w ramach Ofert Sponsorowanych na Allegro. Supermarket, Zdrowie: Dom i ogród: Elektronika, Uroda: Motoryzacja, Dziecko: Sport i turystyka: Moda: Kolekcje i sztuka, Kultura i rozrywka: Bez zmian w stawkach dla działów: Konta Firmowe: Konta zwykłe z aktywnymi kampaniami: […]


    Zmiany w Allegro Ads zostaną wprowadzone od 12 lutego 2024, obejmują podniesienie stawek minimalnych za kliknięcie (CPC) w ramach Ofert Sponsorowanych na Allegro.

    Supermarket, Zdrowie:

    • Stawka do 11 lutego: 0,35 zł
    • Stawka od 12 lutego: 0,40 zł

    Dom i ogród:

    • Stawka do 11 lutego: 0,35 zł
    • Stawka od 12 lutego: 0,45 zł

    Elektronika, Uroda:

    • Stawka do 11 lutego: 0,30 zł
    • Stawka od 12 lutego: 0,40 zł

    Motoryzacja, Dziecko:

    • Stawka do 11 lutego: 0,25 zł
    • Stawka od 12 lutego: 0,35 zł

    Sport i turystyka:

    • Stawka do 11 lutego: 0,25 zł
    • Stawka od 12 lutego: 0,40 zł

    Moda:

    • Stawka do 11 lutego: 0,20 zł
    • Stawka od 12 lutego: 0,35 zł

    Kolekcje i sztuka, Kultura i rozrywka:

    • Stawka do 11 lutego: 0,15 zł
    • Stawka od 12 lutego: 0,30 zł

    Bez zmian w stawkach dla działów:

    • Firma i Usługi
    • Nieruchomości

    Konta Firmowe:

    • Automatyczne dostosowanie stawek minimalnych CPC dla grup reklam na allegro.pl. Nie będzie możliwości ustawienia stawki niższej niż nowe wartości.

    Konta zwykłe z aktywnymi kampaniami:

    • Brak zmian do momentu edycji kampanii po 12 lutego 2024 obowiązujące stawki minimalne CPC pozostaną takie same. Edytując lub tworząc nowe grupy reklam po tej dacie, zastosowane zostaną nowe stawki.

    Grupy z różnymi stawkami CPC:

    • W przypadku jednej grupy reklam z ofertami różnych działów, stawka zostanie wyrównana do minimalnej stawki CPC najdroższego z działów.

    Jak reagować na zmiany?

    Każda sytuacja wymaga indywidualnego podejścia, biorąc pod uwagę specyfikę branży, firmy, a także analizując marże i inne czynniki. Aby wliczyć to w marżę, warto podjąć kilka kroków:

    1. Zrozumienie kosztów: dokładnie przeanalizuj jak nowe stawki będą wpływać na koszt promowania Twoich produktów.
    2. Analiza marży: przejrzyj swoje obecne marże produktowe, aby zrozumieć, jak duży jest Twój obecny bufor. To pomoże określić ile dodatkowych kosztów możesz zaabsorbować nie obniżając marży poniżej akceptowalnego poziomu.
    3. Dostosowanie cen: w niektórych przypadkach możesz rozważyć delikatne podniesienie cen produktów, aby zrekompensować wyższe koszty reklamy jednocześnie utrzymując konkurencyjność na rynku. To wymaga analizy rynku i zrozumienia elastyczności cenowej Twoich produktów.
    4. Optymalizacja kampanii reklamowych: upewnij się, że Twoje kampanie są jak najbardziej efektywne. Skup się na produktach, które sprzedają się najlepiej lub mają najwyższą marżę, aby maksymalizować zwrot z inwestycji w reklamę.
    5. Monitoring i analiza: regularnie monitoruj efektywność swoich kampanii reklamowych i marże produktowe, aby dostosować strategię, gdy tylko zauważysz znaczące zmiany.
    6. Negocjowanie lepszych warunków: w niektórych przypadkach, jeśli generujesz duży wolumen sprzedaży możesz próbować negocjować lepsze warunki lub szukać alternatywnych metod promocji, które mogą być bardziej efektywne.
    7. Dywersyfikacja strategii marketingowej: Nie polegaj wyłącznie na jednej strukturze promocji. Rozważ inne metody promocji, takie jak marketing w mediach społecznościowych czy optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), które mogą przyciągnąć klientów przy potencjalnie niższych kosztach na Twój sklep internetowy.

    Pamiętaj, że kluczem do zarządzania zmianami w kosztach reklamy jest elastyczność i gotowość do adaptacji. Regularna analiza i dostosowywanie strategii pozwolą Ci minimalizować wpływ podwyżek na Twoją marżę i utrzymać konkurencyjność na rynku.


    Przejdź do artykułu: Zmiany minimalnych stawek Allegro Ads. O ile podnieść ceny?
  • Trendy w e-zakupach w Europie: Przegląd badania Geopost Barometr e-Shopper 2023/2024

    Europejski rynek e-commerce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów. Najnowsza edycja Barometr e-Shopper 2023 dostarcza cennych wglądów w zachowania e-kupujących, podkreślając kluczowe tendencje, które definiują dzisiejszy krajobraz zakupów online w Europie. Badanie obejmuje ponad 24 000 wywiadów w 22 krajach, ujawnia głębokie zaangażowanie europejskich e-konsumentów w handel cyfrowy, nawet w […]


    Europejski rynek e-commerce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów. Najnowsza edycja Barometr e-Shopper 2023 dostarcza cennych wglądów w zachowania e-kupujących, podkreślając kluczowe tendencje, które definiują dzisiejszy krajobraz zakupów online w Europie. Badanie obejmuje ponad 24 000 wywiadów w 22 krajach, ujawnia głębokie zaangażowanie europejskich e-konsumentów w handel cyfrowy, nawet w obliczu potencjalnych wyzwań gospodarczych. Na popularności zyskują nadania i odbiory w punktach out-of home (OOH), z których w Europie korzysta już ponad 44% regularnych e-kupujących. Europejscy e-klienci powrócili do korzeni, a ich główne kryteria zakupu są proste: cena i przejrzystość cech produktu, łatwość zakupu i zwrotu, punktualność i elastyczność dostawy.

    Kryteria zakupów online

    W 2023 roku konsumentów europejskich cechuje pragmatyzm – ich decyzje zakupowe kierowane są głównie przez cenę, przejrzystość oferty, łatwość zakupu i zwrotu, a także punktualność i elastyczność dostawy. Te proste, ale fundamentalne kryteria, w dużym stopniu przyczyniają się do rosnącej popularności dostaw poza domem (Out-Of-Home – OOH) oraz platform C2C (Consumer-to-Consumer), oferujących wygodę oraz przystępność cenową.

    W trudnym otoczeniu gospodarczym zakupy online są bardziej niż kiedykolwiek postrzegane jako sposób na zaoszczędzenie pieniędzy, a e-klienci mają tendencję do powracania do podstaw tego, co sprawia, że zakup jest udany: cena, przejrzystość, łatwość zakupu i zwrotów, punktualność i dostawa. Opierając się na tych spostrzeżeniach dotyczących oczekiwań konsumentów i trendów rynkowych, Barometr e-Shopper od Geopost może służyć jako strategiczny kompas dla branży, która zarówno dojrzewa, jak i porusza się w stale zmieniającym się otoczeniu – mówi Carmen Cureu, dyrektor ds. badań rynkowych w Geopost.

    Ewolucja profilu e-kupujących

    Konsumentów europejskich cechuje wysoka wrażliwość na ceny, przy czym 65% regularnych e-klientów postrzega zakupy online jako sposób na oszczędności. Pomimo zainteresowania ekologicznymi dostawami, w 2023 roku mniej konsumentów było gotowych płacić więcej za produkty i usługi z tej kategorii. Nawyki dotyczące e-zakupów za pośrednictwem platform C2C i mediów społecznościowych utrwaliły się. 7 na 10 regularnych e-kupujących korzysta z platform C2C, a 1/3 twierdzi, że zwiększyła zakupy produktów używanych. W 2023 r. więcej regularnych e-kupujących sprzedawało na tych platformach, głównie przy okazji porządków domowych oraz w celu zarobienia dodatkowych pieniędzy. Media społecznościowe są szeroko wykorzystywane przez 7 na 10 regularnych e-kupujących do uzyskania nowych źródeł inspiracji lub informacji i dokonania bezpośredniego zakupu (48%). Dostawy poza domem zyskują na popularności, z automatach paczkowych i punktach odbioru korzysta coraz więcej konsumentów. W Polsce aż 79% regularnych e-kupujących korzysta z dostaw do punktów OOH, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z 44% na poziomie europejskim. W 2023 roku postrzeganie wysiłku związanego z dostawą i zakupami online ustabilizowało się po spadkach w poprzednich latach. Klienci wyrażają jednak niezadowolenie z braku przejrzystości w opisach produktów, niedostępności i opóźnień w dostawie, podkreślając znaczenie zaufania do znanych i sprawdzonych firm kurierskich.

    Najnowsza ankieta na temat e-commerce w Europie ujawnia kluczowe trendy, które będą kształtować przyszłość. Od rosnącej roli mediów społecznościowych po zmiany w preferencjach dostaw i zwiększone zainteresowanie platformami C2C, europejscy konsumenci wskazują na ewoluujące oczekiwania i zachowania. Dla przedsiębiorstw działających w branży e-commerce, te odkrycia stanowią cenny wgląd w to, jak dostosować swoje strategie, aby sprostać nowym wyzwaniom i wykorzystać nadchodzące możliwości.


    Przejdź do artykułu: Trendy w e-zakupach w Europie: Przegląd badania Geopost Barometr e-Shopper 2023/2024