W ciągu 4 lat zbudowałem firmę od 20 paczek miesięcznie do 30 000 paczek miesięcznie. Wszystko udokumentowane na YouTube

WoB

Wszystko o Biznesie

Znajdź mnie:

Zmiany minimalnych stawek Allegro Ads. O ile podnieść ceny?

Zmiany w Allegro Ads zostaną wprowadzone od 12 lutego 2024, obejmują podniesienie stawek minimalnych za kliknięcie (CPC) w ramach Ofert Sponsorowanych na Allegro. Supermarket, Zdrowie: Dom i ogród: Elektronika, Uroda: Motoryzacja, Dziecko: Sport i turystyka: Moda: Kolekcje i sztuka, Kultura i rozrywka: Bez zmian w stawkach dla działów: Konta Firmowe: Konta zwykłe z aktywnymi kampaniami:…

Zmiany w Allegro Ads zostaną wprowadzone od 12 lutego 2024, obejmują podniesienie stawek minimalnych za kliknięcie (CPC) w ramach Ofert Sponsorowanych na Allegro.

Supermarket, Zdrowie:

  • Stawka do 11 lutego: 0,35 zł
  • Stawka od 12 lutego: 0,40 zł

Dom i ogród:

  • Stawka do 11 lutego: 0,35 zł
  • Stawka od 12 lutego: 0,45 zł

Elektronika, Uroda:

  • Stawka do 11 lutego: 0,30 zł
  • Stawka od 12 lutego: 0,40 zł

Motoryzacja, Dziecko:

  • Stawka do 11 lutego: 0,25 zł
  • Stawka od 12 lutego: 0,35 zł

Sport i turystyka:

  • Stawka do 11 lutego: 0,25 zł
  • Stawka od 12 lutego: 0,40 zł

Moda:

  • Stawka do 11 lutego: 0,20 zł
  • Stawka od 12 lutego: 0,35 zł

Kolekcje i sztuka, Kultura i rozrywka:

  • Stawka do 11 lutego: 0,15 zł
  • Stawka od 12 lutego: 0,30 zł

Bez zmian w stawkach dla działów:

  • Firma i Usługi
  • Nieruchomości

Konta Firmowe:

  • Automatyczne dostosowanie stawek minimalnych CPC dla grup reklam na allegro.pl. Nie będzie możliwości ustawienia stawki niższej niż nowe wartości.

Konta zwykłe z aktywnymi kampaniami:

  • Brak zmian do momentu edycji kampanii po 12 lutego 2024 obowiązujące stawki minimalne CPC pozostaną takie same. Edytując lub tworząc nowe grupy reklam po tej dacie, zastosowane zostaną nowe stawki.

Grupy z różnymi stawkami CPC:

  • W przypadku jednej grupy reklam z ofertami różnych działów, stawka zostanie wyrównana do minimalnej stawki CPC najdroższego z działów.

Jak reagować na zmiany?

Każda sytuacja wymaga indywidualnego podejścia, biorąc pod uwagę specyfikę branży, firmy, a także analizując marże i inne czynniki. Aby wliczyć to w marżę, warto podjąć kilka kroków:

  1. Zrozumienie kosztów: dokładnie przeanalizuj jak nowe stawki będą wpływać na koszt promowania Twoich produktów.
  2. Analiza marży: przejrzyj swoje obecne marże produktowe, aby zrozumieć, jak duży jest Twój obecny bufor. To pomoże określić ile dodatkowych kosztów możesz zaabsorbować nie obniżając marży poniżej akceptowalnego poziomu.
  3. Dostosowanie cen: w niektórych przypadkach możesz rozważyć delikatne podniesienie cen produktów, aby zrekompensować wyższe koszty reklamy jednocześnie utrzymując konkurencyjność na rynku. To wymaga analizy rynku i zrozumienia elastyczności cenowej Twoich produktów.
  4. Optymalizacja kampanii reklamowych: upewnij się, że Twoje kampanie są jak najbardziej efektywne. Skup się na produktach, które sprzedają się najlepiej lub mają najwyższą marżę, aby maksymalizować zwrot z inwestycji w reklamę.
  5. Monitoring i analiza: regularnie monitoruj efektywność swoich kampanii reklamowych i marże produktowe, aby dostosować strategię, gdy tylko zauważysz znaczące zmiany.
  6. Negocjowanie lepszych warunków: w niektórych przypadkach, jeśli generujesz duży wolumen sprzedaży możesz próbować negocjować lepsze warunki lub szukać alternatywnych metod promocji, które mogą być bardziej efektywne.
  7. Dywersyfikacja strategii marketingowej: Nie polegaj wyłącznie na jednej strukturze promocji. Rozważ inne metody promocji, takie jak marketing w mediach społecznościowych czy optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), które mogą przyciągnąć klientów przy potencjalnie niższych kosztach na Twój sklep internetowy.

Pamiętaj, że kluczem do zarządzania zmianami w kosztach reklamy jest elastyczność i gotowość do adaptacji. Regularna analiza i dostosowywanie strategii pozwolą Ci minimalizować wpływ podwyżek na Twoją marżę i utrzymać konkurencyjność na rynku.