Twój koszyk jest obecnie pusty!
W ciągu 4 lat zbudowałem firmę od 20 paczek miesięcznie do 30 000 paczek miesięcznie. Wszystko udokumentowane na YouTube
Wszystko o Biznesie
Allegro ambitne plany ekspansji na nowe rynki. W ciągu najbliższych dwóch lat firma planuje uruchomić swoje platformy we wszystkich pięciu krajach, w których działała Grupa MALL. Każda z tych platform ma osiągnąć rentowność w ciągu czterech lat od uruchomienia.
Allegro, jedna z największych platform zakupowych w Polsce, ogłosiła ambitne plany ekspansji na nowe rynki. W ciągu najbliższych dwóch lat firma planuje uruchomić swoje platformy we wszystkich pięciu krajach, w których działała Grupa MALL. Każda z tych platform ma osiągnąć rentowność w ciągu czterech lat od uruchomienia. Allegro już rozpoczęło działalność na Słowacji a kolejne rynki w regionie mają być uruchamiane stopniowo.
“Spadek dźwigni plus mocne przepływy pieniężne z naszej działalności w Polsce pozwalają nam śmiało inwestować na nowych rynkach poza granicami Polski. Allegro.cz już osiąga dobre wyniki i podwoiło swoją GMV w czwartym kwartale w ujęciu kdk. Zamierzamy na przestrzeni najbliższych dwóch lat uruchomić nasze platformy we wszystkich pięciu krajach, w których działała Grupa MALL i doprowadzić każdą z nich do rentowności w ciągu czterech lat od uruchomienia. Planujemy przeznaczać nie więcej 20 proc. naszego przyszłego zysku EBITDA w Polsce na sfinansowanie tej ekscytującej ekspansji, w tym też na finansowanie działalności marek z Grupy MALL, skupiając się jednocześnie na ograniczaniu wszelkich strat i budowaniu z nich świetnie działających sprzedawców, którzy będą wnosić pozytywny wkład do finansów grupy Allegro” – powiedział Jon Eastick, CFO Allegro.
“Nasz model marketplace świetnie sprawdza się także za granicą – już około 15 proc. czeskiej populacji aktywnie kupuje na Allegro.cz zaledwie sześć miesięcy po uruchomieniu nowej platformy. Mamy silną pozycję w Polsce, coraz mocniejszą w Czechach i właśnie startujemy na Słowacji. Skupiamy się jednocześnie na tym, by przywrócić dobrą kondycję czeskim markom, które przejęliśmy w 2022 roku, a które w dalszym ciągu osiągają wyniki poniżej naszych oczekiwań. Celem jest jak najlepszy zwrot z inwestycji we wszystkich naszych projektach i dlatego wdrażamy model ekspansji wykorzystujący niewielkie zasoby. Przekłada się to na stopniowo malejące inwestycje kapitałowe z każdą nową platformą na kolejnych rynkach, przy jednoczesnym natychmiastowym zwiększaniu zasięgu i GMV” – powiedział prezes Allegro Roy Perticucci.
Źródło: PAP Biznes