W ciągu 4 lat zbudowałem firmę od 20 paczek miesięcznie do 30 000 paczek miesięcznie. Wszystko udokumentowane na YouTube

WoB

Wszystko o Biznesie

Znajdź mnie:

UOKIK: ponad 5,8 mln zł kary dla Epaka

Spółka Epaka znany broker kurierski, został ukarany przez Prezesa UOKiK karą w wysokości ponad 5,8 mln zł (5 850 376 zł) za stosowanie niedozwolonych postanowień we wzorcach umów z konsumentami. Epaka, pośrednicząca w usługach kurierskich, umożliwiała konsumentom załatwienie wszystkich formalności związanych z przesyłką na swojej stronie internetowej. Firma odpowiadała za organizację zlecenia przewozu i prowadziła…

Spółka Epaka znany broker kurierski, został ukarany przez Prezesa UOKiK karą w wysokości ponad 5,8 mln zł (5 850 376 zł) za stosowanie niedozwolonych postanowień we wzorcach umów z konsumentami. Epaka, pośrednicząca w usługach kurierskich, umożliwiała konsumentom załatwienie wszystkich formalności związanych z przesyłką na swojej stronie internetowej. Firma odpowiadała za organizację zlecenia przewozu i prowadziła w imieniu klientów korespondencję z firmą kurierską czy też postępowanie reklamacyjne. Od 2 marca 2018 do 3 sierpnia 2023 r., Epaka stosowała szereg niedozwolonych postanowień. Prezes UOKiK zakwestionował dziewięć abuzywnych klauzul, zawierających różne naruszenia. Epaka m.in. zobowiązywała klientów do akceptacji regulaminu wybranego przewoźnika, ale nie zapewniała dostępu do tych dokumentów. Nakładała na odbiorców paczek obowiązek bezzwłocznej reakcji w przypadku uszkodzonej przesyłki i zdobycia podpisu kuriera pod protokołem szkody. Stwierdzała, że nie ponosi odpowiedzialności za legalność działania przewoźnika, w tym posiadanie wymaganych zezwoleń i innych warunków formalnych. Epaka skracała termin na złożenie reklamacji, a jednocześnie dopuszczała możliwość przekroczenia ustawowych 30 dni na udzielenie odpowiedzi na roszczenia. Utrudniała złożenie reklamacji nakładając wymogi odnośnie załączenia dodatkowych dowodów i dokumentów. Zastrzegała sobie prawo do zmiany regulaminu, nie precyzując podstawy ani zakresu takich działań. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, podkreślił, że konsumenci oczekują od przedsiębiorcy prawdziwych, rzetelnych informacji oraz respektowania ich praw.