W ciągu 4 lat zbudowałem firmę od 20 paczek miesięcznie do 30 000 paczek miesięcznie. Wszystko udokumentowane na YouTube

WoB

Wszystko o Biznesie

Znajdź mnie:

Rynek reklamy w Polsce – Styczeń 2024

W styczniu 2024 odnotowaliśmy 87,03 mld emisji kreacji reklamowych w internecie. Średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3035. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,59% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,67 sekundy. Średnia widoczność kreacji digital we wrześniu (wskaźnik Viewability Rate liczony…

W styczniu 2024 odnotowaliśmy 87,03 mld emisji kreacji reklamowych w internecie. Średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3035. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,59% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,67 sekundy. Średnia widoczność kreacji digital we wrześniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,0%. Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (34,45 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w styczniu wyniósł 39,59%.

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w styczniu 2024 po raz pierwszy została marka Temu, która wygenerowała 4,05 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,35% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Ceneo.pl z 3,3 mld kontaktów i 77,81% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do MediaExpert (3 mld kontaktów i zasięg na poziomie 81,27%).

Wydatki na reklamę online

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych w styczniu 2024 znalazła się marka Ceneo.pl – jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 6,61%. Na drugim miejscu uplasowała się marka MediaExpert z 4,64% udziału, natomiast podium zamyka Temu (2,43% udziału). Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM.

Źródło: materiały prasowe Gemius
Źródło: materiały prasowe Gemius
Źródło: materiały prasowe Gemius