Twój koszyk jest obecnie pusty!
W ciągu 4 lat zbudowałem firmę od 20 paczek miesięcznie do 30 000 paczek miesięcznie. Wszystko udokumentowane na YouTube
Wszystko o Biznesie
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił poważne zarzuty wobec serwisu OLX, twierdząc, że platforma wprowadzała konsumentów w błąd odnośnie oferowanego pakietu ochronnego. Według Prezesa UOKiK, Tomasz Chróstny, praktyki OLX nie tylko myliły kupujących co do zakresu ochrony, ale również skutkowały niepożądanymi stratami finansowymi dla użytkowników serwisu. W świetle tych oskarżeń, Grupa OLX została zobowiązana…
W świetle ostatnich działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), praktyki serwisu sprzedażowego OLX znalazły się pod lupą prezesa Tomasz Chróstnego. We wtorek, UOKiK wydał oświadczenie, w którym zarzuca OLX wprowadzanie konsumentów w błąd odnośnie do oferowanej ochrony kupującego, a także nieprzejrzyste praktyki związane z informowaniem o możliwości zakupu produktów bez dodatkowych opłat za usługę serwisową i mylące sortowanie ofert.
Oskarżenia skierowane przeciwko Grupie OLX dotyczą głównie trzech kwestii:
Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, wskazał, że działania OLX prowadziły do negatywnych konsekwencji finansowych dla konsumentów. Płatny pakiet ochronny zamiast zapewnić bezpieczeństwo transakcji, pozostawiał kupujących bez realnej ochrony.
W odpowiedzi na stwierdzone nieprawidłowości, Prezes UOKiK wydał decyzję zobowiązującą OLX do wprowadzenia zmian w swoich praktykach. Ponadto, OLX został zobowiązany do zwrotu pieniędzy klientom, którzy skorzystali z płatnego pakietu ochronnego. Informacja o zwrocie środków zostanie przekazana klientom, którzy będą mieli możliwość otrzymania zwrotu bezpośrednio na konto bankowe lub do „portfela OLX”, w zależności od ich reakcji na otrzymaną wiadomość.