W ciągu 4 lat zbudowałem firmę od 20 paczek miesięcznie do 30 000 paczek miesięcznie. Wszystko udokumentowane na YouTube

WoB

Wszystko o Biznesie

Znajdź mnie:

 Omnichannel w Polsce – Klienci łączą tradycyjne sklepy z e-commerce

Nowy raport Polskiej Rady Centrów Handlowych ujawnia, że 61 proc. konsumentów w Polsce łączy zakupy stacjonarne z kanałami e-commerce. Oglądanie produktów w sklepach i późniejsze zakupy online to najpopularniejsze zachowanie wielokanałowe. Infrastruktura centrów handlowych silnie wspiera zakupy online, a możliwość łatwego zwrotu produktów przyciąga klientów.

Według najnowszego raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), 61 proc. konsumentów w Polsce korzysta zarówno z tradycyjnych sklepów, jak i kanałów e-commerce. Badanie przeprowadzone przez firmę GfK na zlecenie PRCH wykazało, że tzw. zachowania wielokanałowe są coraz popularniejsze. Co to oznacza? Klienci często oglądają i sprawdzają produkty w sklepach stacjonarnych, a następnie dokonują zakupów online.

Dyrektor zarządzający PRCH, Marcin Klammer, podkreśla, że wartość tego rodzaju aktywności klientów stanowi aż 16 proc. wszystkich wydatków w badanych centrach handlowych. To dowód na to, że infrastruktura centrów handlowych wspiera zakupy online.

Odwiedzając tradycyjne sklepy, klienci chcą mieć pewność, że towar spełni ich oczekiwania. Dlatego oglądanie i sprawdzanie produktów w sklepach stacjonarnych, by później dokonać zakupu online, jest najczęstszym zachowaniem wielokanałowym. To deklaruje aż 28 proc. klientów centrów handlowych.

Ponadto, raport wykazał, że 27 proc. konsumentów odbiera w sklepie stacjonarnym towar zamówiony przez internet, a 21 proc. płaci za zamówione w internecie produkty dopiero w kasie sklepu, w którym odbiera zamówienie. Wizyta w galerii, outlecie czy w parku handlowym daje również klientom możliwość łatwego i bezpłatnego zwrotu nietrafionego produktu kupionego online i dostarczonego przez kuriera.

Badanie przeprowadzono w 105 centrach handlowych o różnej charakterystyce, a firma GfK wykorzystała dane dotyczące populacji klientów w obszarze oddziaływania każdego z analizowanych obiektów. Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) to stowarzyszenie not-for-profit, zrzeszające ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług