W ciągu 4 lat zbudowałem firmę od 20 paczek miesięcznie do 30 000 paczek miesięcznie. Wszystko udokumentowane na YouTube

WoB

Wszystko o Biznesie

Znajdź mnie:

BLIK dąży do 90% udziału w rynku płatności e-commerce

System płatności mobilnych BLIK zamierza zdobyć dominującą pozycję w rynku e-commerce. Prezes Polskiego Standardu Płatności podkreśla, że to ambitny cel, ale dynamiczny wzrost i popularność BLIK-a stanowią mocne argumenty w tej walce.

Prezes Polskiego Standardu Płatności, Dariusz Mazurkiewicz, wyraził ambicję osiągnięcia 90% udziału w rynku płatności e-commerce dla systemu BLIK (obecnie ponad 70%). Wysoka dynamika wzrostu i rosnąca popularność BLIK-a stanowią mocne argumenty w walce o dominację na tym polu. W 2023 roku użytkownicy dokonali 921 mln transakcji online przy użyciu BLIK-a, co oznacza wzrost o 29% w porównaniu z rokiem 2022. Wartość tych transakcji przekroczyła 125,6 mld zł, wobec 89,2 mld zł rok wcześniej. BLIK to powszechny standard płatności mobilnych, a za jego rozwój odpowiada spółka Polski Standard Płatności, mająca w udziałowcach m.in. Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard